abril, 2014

Enllestit i obert al públic el lloc web del XVIIè Col·loqui Internacional de Llengua i Literatura Catalanes

abril 22nd, 2014 abril 22nd, 2014
Posted in Sin categoría
Comentaris tancats a Enllestit i obert al públic el lloc web del XVIIè Col·loqui Internacional de Llengua i Literatura Catalanes

 

Avui es fa pública la pàgina web del XVIIè Col·loqui Internacional de Llengua i Literatura Catalanes, que se celebrarà l’any que ve a la Universitat de València. Aquests col·loquis són impulsats per l’Associació Internacional de Llengua i Literatura Catalanes (AILLC), la junta de la qual ens va suggerir al departament de Filologia Catalana que n’organitzàrem el pròxim. No puc dir que la idea d’organitzar un congrés de catalanística a València, en any d’eleccions autonòmiques, ens omplís de goig. Però, donat que no ens véiem amb cor de negar-nos-hi, ho vam acceptar, i hi hem estat treballant des de la tardor. Jo sóc un dels membres del comité organitzador, i vaig elegir la tasca de realitzar la dita pàgina web del congrés.

Per construir-la, he aprofitat una eina extraordinària que la Universitat de València ha incorporat recentment: Open Conference Systems. Tan recentment que, de fet, aquest congrés serà el primer de la UVEG que aprofite totes les possibilitats que n’ofereix la plataforma.

Quan dic totes les possibilitats, vull dir que amb OCS hom no necessita limitar-se a la construcció d’una pagineta on hi haja la informació essencial del congrés: hom pot emprar OCS per a moltes funcions més. Per exemple, per canalitzar la recepció i l’avaluació de les propostes de comunicacions; per presentar el programa pràcticament en temps real; i, arribat el moment, fins per tramitar-ne les matriculacions (un plug-in permet pagaments amb targeta via PayPal).

Per construir aquest lloc web jo partia amb avantatge, ja que ja he fet la de la nostra revista Magnificat CLM amb la plataforma germana, Open Journal Systems; i per tant bona part de les funcions ja m’eren familiars.

Tot i així, la tasca ha resultat molt pesada degut a un factor inesperat: la versió en català d’OCS no estava feta més que al quaranta per cent; la majoria de seccions presentava els codis al viu; no sols per a la vista de l’administrador, sinó també per a la del lector. Com que, pel que sembla, la UVEG només té un sol tècnic per atendre totes les incidències en OJS i OCS (i hi ha molta gent emprant ja OJS), el procés ha demanat que jo anara darrere del tècnic contínuament, insistint-li amb llistes d’aspectes a modificar que no semblaven acabar-se de modificar mai. Fins a l’últim moment hem tingut problemes derivats d’això. Em molesta molt pensar que, si haguéssem optat per mostrar la pàgina en anglés o en castellà, aquesta tasca que m’ha costat més de quatre mesos hauria estat feta en quatre setmanes. Quina desproporció! Però bé, d’això es tracta precisament: de visibilitzar la llengua. Després del nostre congrés, qui vulga emprar l’OCS de la UVEG per fer-ne visible un altre en català, ja tindrà la plataforma decent i utilitzable.

Ara em veig el lloc web del col·loqui de l’AILLC fet i preparat per a iniciar-ne l’ús, i m’ompli de goig pensar que he estat capaç de donar a llum un lloc tan útil. Estic ben pagada.

M’he fet un bon regal d’aniversari.